
NEWS AGENCY PORTFOLIOS  

   United Nations Human Rights Council 

Al Jazeera Media Network 

 

 

 

 

Al Jazeera Media Network is a private media conglomerate headquartered in Wadi Al 
Sail, Doha, funded in part by the government of Qatar.  Founded in 1996, it was initially 
established as an independent news channel aiming to provide a voice to the voiceless in 
the Middle East, challenging established narratives and offering an alternative 
perspective. 



WAFA 

 

 

 

Wafa, also referred to in English as the Palestine News Agency and the Palestinian News 
& Info Agency, is the official state-run news agency of the Palestinian National 
Authority. Before the formation of the PNA in 1994, Wafa was the official news agency 
of the Palestine Liberation Organisation. 

Iraqi News Agency 

 

 

The Iraqi News Agency (INA) is Iraq's official state news agency, historically used as a 
tool for government propaganda. It was established to provide a single, official source of 
news, primarily supporting the political leadership. INA disseminates news in Arabic 



and English, functioning as a primary source for media outlets in Iraq. Established in 
March 1959, and is the official state news agency of Iraq. It is headquartered in Baghdad 
and aims to provide accurate, reliable, and diverse news coverage of Iraq. 

Middle East News Agency 

 

 

 

 
 
The Middle East News Agency (MENA) is the official news agency of Egypt. 
Established in 1955, it is state-run and tends to reflect the perspectives and policies of 
the Egyptian government. As a result, its coverage may exhibit a pro-government bias 
and align with the official stance on various political and social issues. 
 
 
 
 
 
 
 



Telegraph Agency of the Soviet Union 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

TASS, officially known as the Russian News Agency (TASS), is one of Russia's oldest 
and most prominent news agencies. It was established in 1904 as the Telegraph Agency 
of the Soviet Union (Telegrafnoe Agentstvo Sovetskogo Soyuza) and was the official 
news agency of the Soviet Union.  
 

British Broadcasting Corporation 
 
​
 
 
 
 
 
 
The British Broadcasting Corporation (BBC) is a British public service broadcaster 
headquartered at Broadcasting House in London, England. Originally established in 
1922 as the British Broadcasting Company, it evolved into its current state with its 
current name on New Year's Day 1927. 



United Nations Security Council 
 

The New York Times  
 

 
 
 
 
 
 

The New York Times, established in 1851, is known for its thorough and high-quality 
journalism. It has won numerous Pulitzer Prizes and is widely respected for its 
investigative reporting, in-depth analysis, and comprehensive coverage of a wide range of 
topics, including politics, culture, business, and international affairs. The New York 
Times is often perceived as having a left-leaning or liberal editorial stance.  
 
 

Pravda 

 

 

Pravda, originally established in 1912, is one of the most well-known newspapers from 
the Soviet era. It served as the social newspaper of the Communist Party of the Soviet 
Union and was a key propaganda tool for the party, reflecting its policies and ideology. 
Pravda had a leftist, communist editorial stance, promoting Marxist-Leninist ideology 
and Soviet government policies. 



Deutsche Presse-Agentur 

 

The German Press Agency (Deutsche Presse-Agentur) is a major worldwide news 
agency based in Hamburg, Germany. It was founded in 1949 and serves print media, 
radio, television, online, mobile, and national news agencies. DPA is a leading 
independent news agency, committed to facts and journalistic values, and is not 
affiliated with any political party, government, or other group. 

Die Welt 

 

Die Welt is a German national daily newspaper, published as a broadsheet by Axel 
Springer SE. Die Welt is the flagship newspaper of the Axel Springer publishing group, 
and it is considered a newspaper of record in Germany. Founded in 1946, it is a 
conservative, free-market publication known for its quality journalism. 

 



The Imperial Court of Napoleon 

Reuters 

 

Reuters, established in 1851 by Paul Julius Reuter, is one of the world's leading 
international news agencies. It is known for its commitment to impartial and objective 
journalism, striving to provide balanced and accurate news coverage. Reuters is generally 
regarded as neutral. 

 

Agence France-Presse  
 
 
 
 
 
 
 
 

Agence France-Presse (AFP) is an international news agency headquartered in Paris, 
France, and established in 1944. It is known for its professional and comprehensive news 
coverage, striving to maintain neutrality and objectivity. While AFP aims to be balanced, 



some critics occasionally perceive it as having a slight liberal or progressive bias, reflecting 
broader trends in European journalism. 
 
 

The Times 

 
The Times, a British daily national newspaper published in London, is one of the oldest 
and most influential newspapers in the UK. It was founded in 1785 as The Daily 
Universal Register and adopted its current name in 1788. It is known for its in-depth 
news coverage, parliamentary reports, commentary, and editorial opinion.  
 
 

L’Humanité 
 

 

L'Humanité is a French daily newspaper with a socialist and communist background. 
Founded in 1904 by Jean Jaurès, it became the official organ of the French Communist 
Party (PCF) in 1920. While initially a socialist publication, the PCF gained control after 
a split within the socialist movement. The paper is known for its coverage of political, 
social, economic, and cultural issues, often from a left-wing perspective. 


